Pe lângă asta trebuie să mă laud cu faptul că, în sfârșit am reînceput dieta. Asta e a doua zi. Concomitent am început și cu sportul și evident că am făcut febră musculară.
Din păcate sau din fericire am făcut pact cu soția să ne susținem reciproc. Oricât de mult am încercat să țin o dietă singur nu am reușit. Din păcate am luat în greutate, ce-i drept destul de încet dar mi-a fost foarte greu să mănânc sănătos și să mă abțin de la tentații când nu mă ocup eu de gătit mai deloc.
Joia trecută am făcut un test drive cu două motoare pentru că mă gândesc să schimb motorul pe care-l am. Îmi place tare mult de Suzi, dar e cam bătrânică, a început să piardă ulei la furcă, și tare-mi e că ăsta-i doar începutul.
Am testat un Suzuki V-Strom de 650 si o Honda NC 750 X. Superbe ambele, o diferență enormă față de Intruderul meu. Cred că voi merge pe Honda. Consum foarte mic, de 3.5L/100km, revizii la 12k km, comparativ cu 6k de la Suzuki. Confortabilă, portbagaj in locul rezervorului, plus schimbătorul automat, m-a cucerit.
Totul până la bani, așadar mi-am făcut o estimare. Am luat în considerare posibilitatea de a păstra Intruderul și să-mi iau o mașină SH pentru confort și am comparat cu varianta unei motociclete noi cu care să mai înfrunt câteva ierni. Am făcut estimarea cheltuielilor pe 5 ani și am ajuns sumele astea, evident cu ajutorul lui ChatGPT.
📊 Analiza Comparativă: Motocicletă Nouă vs. Mașină Second-Hand
⚙️ Varianta 1: Honda NC750X Nouă (2024)
Element | Estimare 5 ani |
---|---|
Preț achiziție | 9.000€ – 2.000€ trade-in = 7.000€ |
Asigurare/an | ~120€ (10€/lună) = 600€ |
Taxe drum/an | ~144€ = 720€ |
Consum combustibil | 3.5L/100km × 25.000km/an = 875L/an × 1.9€/L = 1.660€/an = 8.300€ |
Revizii și întreținere | Primele 3-4 revizii acoperite sau cu costuri minime (~1.000€ în 5 ani) |
Total costuri | ~17.600€ în 5 ani |
Valoare revânzare | ~4.500€ |
Cost net real | ~13.100€ |
🚗 Varianta 2: Mașină Second-Hand + Păstrarea Motocicletei Vechi
Element | Estimare 5 ani |
---|---|
Preț mașină | 7.000€ |
Asigurare/an | ~420€ × 5 = 2.100€ |
Taxe drum/an | ~480€ × 5 = 2.400€ |
Consum combustibil | 7L/100km × 25.000km/an = 1.750L/an × 1.9€/L = 3.325€/an = 16.625€ |
Întreținere (mașină) | ~500€/an × 5 = 2.500€ (piese, revizii) |
Întreținere moto veche | ~300€/an × 5 = 1.500€ |
Total costuri | ~32.125€ în 5 ani |
Valoare revânzare | ~2.000€ (mașină) + 1.000€ (moto) |
Cost net real | ~29.125€ |
Nu știu ce părere aveți dar când am văzut diferența asta de aproximativ 15.000 de euro, păi prefer să fac altceva cu banii decât să-i arunc pe confortul unei mașini de 7000 de euro și să țin Intruderul doar pentru moft. Plus că e super fun cu motorul și nu mă doare capul de trafic. În ore de vârf faci și juma de oră în plus pe drum cu mașina, iar cu motorul maxim 5 minute. |
Cam așa arăt eu pe motorul de test Honda NC750X:
📝Jurnal
🎯 Obiectivele zilei
- Somn:: 0
Recuperez în weekend 😅 - Antrenament:: 1
Am început antrenamentele serios, ori la sală, ori acasă, mă țin de ele orice-ar fi, minim 3 zile pe săptămână. - Mâncare:: 1
Atât timp cât îmi motivez soția regimul e asigurat 😅 - Obiective:: 1
Am început practică de coaching. E destul de dificil dar plăcut în același timp. Totuși am nevoie de practică, doar așa pot progresa.
🔍 Reflectare asupra zilei
🔹 Succesul zilei
(Ce am realizat azi? Ce mi-a adus satisfacție?)
Reușesc să mă focusez la scârbici și am început să trec mai ușor peste temerile de a fi judecat.
🔹 Tensiunea zilei
(Ce provocare am întâmpinat? Ce mi-a consumat energie? Cum aș putea gestiona mai bine situația?)
Am avut o zi liniștită…
🔹 Recunoștința zilei
(Ce lucru sau persoană din viața mea apreciez azi? De ce?)
Azi soția m-a strâns în brațe foarte mult. De dor, de recunoștință, din dragoste și iubire. Îi sunt recunoscător.
🔄 Plan pentru mâine
- Prioritatea zilei de mâine:
Mâine am zis lucru de acasă, dar cred că-mi iau liber, mă duc să-mi cumpăr motoreta. - Ce pot face mai bine decât azi?
Cred că planificarea timpului mai eficient.
0 Comments